Novice & članki

Objava 19|25

Predor Markovec še drugič prevrtan

15. maj, 2012

Z avtomobili se bomo skozenj vozili predvidoma septembra 2013.

Boris Šuligoj, Koper, www.delo.si
tor, 15.05.2012, 09:00

Danes so delavci Alpine Bauua uspešno prebili še drugo (južno) cev predora Markovec med Koprom in Izolo. Zato so delavci za en dan prekinili delo in upravičeno slavili. Opravili so težji del naloge in projekt tako približali koncu, da bi skozi Markovec lahko stekel promet septembra 2013. Morda tudi prej.

»Najhujše je mimo tudi za prebivalce na Markovcu,« je povedal predstavnik inženirske družbe DRI Marjan Ortar. Poslej bo življenje na Markovcu precej mirnejše, saj bodo v prihodnjih tednih in mesecih opravljali vse manj hrupna dela in vse dlje od temeljev hiš. Ob tej priložnosti se je Dars, d. d., zahvalil prebivalcem, ki živijo nad predorskima cevema, in predstavnikom civilne iniciative, ki so spremljali gradnjo, za dosedanje razumevanje in sodelovanje pri dogovorih, kako zagotoviti čim manj moteče pogoje gradnje. Poslej bodo delavci gradili tako, da bo hrupa manj.

V desni (severni) cevi so na dveh tretjinah že izdelali betonsko oblogo, hidroizolacijo in odvodni drenažni sistem ter številna druga potrebna dela, v južnem pa morajo odkopati še »stopnico«, talni obok in izdelati temelje betonske obloge. Čez približno dva tedna naj bi končno objavili razpis, s katerim bi dobili izdelovalca in izvajalca vgradnje elektrostrojne opreme v predoru. Brez te bo predor zgrajen že predvidoma konec tega leta. Za elektrostrojno opremo pa potrebujejo še približno pol leta dela.

Uradno so želeli preboj slaviti nekoliko pozneje (22. maja). Pri naročnikih in izvajalcu del menda ni posebnega razloga za slavje, ker med njima še ni doseženega sporazuma o medsebojnih obveznostih oziroma obveznostih, ki bi jih prevzel Alpine Bau. Končnega dogovora o tem, kolikšne obveznosti propadlega CPM je dolžan prevzeti Alpine Bau, še vedno ni (CPM je ostal dolžan nekaterim podizvajalcem). Med gradnjo so nastale nekatere spremembe glede odvoza zemljine. Nekoliko se je spremenila tudi tehnologija vrtanja. Zaradi zapletov so se dela ustavila: prvič za približno pol leta, ko je finančno propadel CPM, drugič pa konec lanskega leta, ko je tudi Alpine Bau za dva meseca prekinil dela v predoru.

Temu primerne so zamude. Po prvih načrtih bi morali dela končati spomladi 2013, zdaj pa jih bodo približno pol leta pozneje (če ne bo zapletov z razpisom za elektro- in strojno opremo). Uradno so predor začeli graditi 3. januarja 2010, prvič so zavrtali na izolski strani 20. aprila 2010. Brez strojne opreme bi moral biti predor končan septembra 2012. Cena gradnje predora (brez opreme) je še vedno 64,5 milijona evrov. Dars z izvajalcem ni hotel podpisovati aneksov k pogodbi, ker bi to lahko pomenilo spreminjanje pogojev javnega naročila, ki bi lahko imelo sodne posledice. Morebitno dokazane objektivne podražitve pa bo Dars moral plačati izvajalcu.

Čez dobro leto bo torej promet med Izolo in Koprom speljan v predor. Kako bosta občini Izola in Koper izkoristili približno pet kilometrov obale, javnosti še ni natančno znano. Predor Markovec bo promet speljal z Obale; kakšne načrte imata z njo občini Izola in Koper, se še ne ve.